Gerard Werkhoven

Gerard Werkhoven

Bio

In 1983 begint Gerard Werkhoven in Utrecht een winkel: Steppin’ Out. Het begint klein, echter na enkele jaren wordt een omzet van 1 miljoen euro op 35 m2 gerealiseerd. Daarna gaat het snel en ontstaat er onder regie van Gerard een landelijke succesvolle keten met 15 vestigingen en 150 werknemers. Gerard helpt ondernemers en organisaties voortdurend in ontwikkeling te zijn en nieuwe perspectieven te gaan zien om op deze manier op alle gebieden (en daarbij horen ook zeker ook de persoonlijke ontwikkelingsgebieden van de ondernemer) de prestaties te verbeteren en te optimaliseren. Een belangrijk uitgangspunt daarbij is het vergroten van werkplezier van de mensen in het bedrijf en optimale gastvrijheid en (interne) klantvriendelijkheid als sleutel tot omzetoptimalisering en groei. Gerard gelooft sterk in de waarde van duurzame relaties: duurzame relaties met de klant (het gaat immers niet om een eenmalige omzet, maar veel belangrijker, dat de klant graag weer terugkomt), duurzame relaties met de medewerkers en ook heel belangrijk, duurzame relaties met de leveranciers. Op die manier kunnen alle contacten optimaal gecultiveerd worden. Alleen zo bouw je als ondernemer een organisatie, die in al haar vezels haar radar voortdurend heeft aanstaan (een moderne naam daarvoor is ‘agile’ ondernemen) om tot optimale klantfocus en klanttevredenheid te komen. En dan volgen de goede resultaten vanzelf.