Ashja Bosboom

Ashja Bosboom

Bio

Ashja Bosboom-Fetvaciyan is DGA van Uitgeverij Scala BV, een crossmediaal bedrijf met de visie ‘Go niche or go home’. Door het businessmodel radicaal om te gooien en dicht bij de doelgroep te blijven – Scala luistert naar ze, bevraagt ze én brengt ze samen – is Scala in deze moeilijke branche tegen de economie in gegroeid. Scala bezit inmiddels meer dan 11 special interest merken voor mensen met een hobby en dus een passie. De slogan luidt dan ook: ‘Scala, deel(t) je passie’. Met een kernteam van 20 medewerkers en 300 freelancers bereikt Ashja met Scala meer dan 883.000 mensen die creatief bezig willen zijn. Bij Scala zijn medewerkers medeverantwoordelijk voor zowel het bedrijf als voor de mate van succes onder het motto ‘zonder lef geen leven’. Resultaat: de bedrijfsvoering en leiderschapsstijl is veranderd van ‘het MOET lukken’ (overleven) naar ‘het gáát lukken’ (innoveren) tot inmiddels zelfs ‘durf te dromen en excelleren’ (internationaal opschalen). Dit alles met veel werkplezier; en dat werkt. Ashja heeft energie en tijd gestoken in zelfontwikkeling door het volgen van masterclasses en het sparren met een businesscoach. Op het Smie Kick-off event op 15 oktober deelt ze haar ervaringen met het publiek.